Vervolg Legmeerpolder

LEGMEERPOLDER perrons en sporenplan aangepast.

Ik heb het sporenplan van Legmeerpolder aangepast evenals de perrons.

Verder de basiskleuren aangebracht en ik ben nu bezig de wissel te bouwen en voorbereidingen te treffen voor het leggen van de rails.

Voor de wissel de etstekening van de wissellantaarn en de handwisselsteller klaargemaakt.

Ik ben bezig om de CAD tekening van het station te controleren, maar ik heb zelf te weinig tijd om het te frezen. Dus waarschijnlijk naar de brander.

 

  

Seinpalen voor Huib

Dit project ligt weer even stil.

De seinpalen voor 'Buitenlust' van Huib kunnen tamelijk snel geproduceerd worden.

Ik heb in principe alle spullen bij elkaar en de freestekeningen klaar voor het prototype, maar de productie heb ik even uitgesteld.

Ik wil eerst Legmeerpolder af hebben, vooral ook omdat het nogal een rommel veroorzaakt in het hobbyruimte en als ik aan de seinpalen begin, wil ik alles schoon en opgeruimd hebben.

Stoomlok

Verder bezig aan het project van een stoomlokomotief: CAD-tekening voor het frezen van het chassis controleren en binnenkort een test in polystryrol doen.

De hornblock guides zijn reeds eerder succesvol in polystyrol gefreesd.

Ik ga nu in 1mm. polystryrol plaat het chassis frezen om de G-code te controleren.

Eerst natuurlijk de grondplaat vlakken zodat er minimale hoogteverschillen ontstaan.

Freestekening van het voorste loopstel, dat zeer complex is, is nog niet af.

Om er zeker van te zijn dat de afstand tussen frees en werkstuk overal gelijk is, dient de grondplaat van MDF vooraf gevlakt te worden. (wel een stoffig werkje). Gewoon GAMMA schuurschijfje met grofheid code 50.
Polystyreenplaat van 1mm dik. Frezen om G-code te testen. Ook test ik de zo belangrijke F-waarde (Feed) en S-waarde (Spindle speed). Om de frees te koelen spuit ik wat GRIFFON HR 260 (Silicone spray)
De spindle moet zo langzaam mogelijk en de feedrate mag hoog zijn met geringe diepte (max 1x freesdiameter) anders smelt het plastic vast aan de frees.
Het werkstuk is gereinigd en afgedroogd: In feite heb ik mijn eigen zelfbouwkit gemaakt. Als alle maten en vormen kloppen, ga ik dit uit messing frezen.
De eerder gefreesde hornblockguides in polystyrolplaat van 3 mm. dik. Later zal dit ook uit 3mm. messing worden gefreesd.
Kijken of de hornblockguides op het frame passen...ik gebruik paspennen van 0.5 mm om te centreren.
De gaatjes passen perfect. Lijmen met Revell Contacta, gaat tamelijk simpel.
Even een handmonstertje uit polystyreenplaat van 1mm om de G-code te controleren op fouten in de tekening.
Ik ben aangenaam verrast hoe goed alles past. Ik zie nu al dat dit in messing veel mooier en nauwkeuriger wordt dan je ooit met etsen zult bereiken.
Voorste loopstel in ontwikkeling

Schrijf een commentaar: (Klik hier)

123website.nl
Tekens over: 160
OK Verzenden.
Bekijk alle commentaren

Nieuwe commentaren

15.11 | 13:15

geachte heer,

kijk eens naar mijn zelf gebouwde hetelucht moteren, waarbij ik alle onderdelen zelf maak http://www.heteluchtmotoren.nl/ en www.cnc-machine.eu

...
14.11 | 21:15

Dank je, beweegb. pntstk is bijna een must bij proto 45 wielen.

...
14.11 | 17:15

Fijn uitgelegd en duidelijk. Vind beweegbaar pnt.stuk de allerbeste oplossing om wegvallen wielflens in hartstuk overgang te voorkomen.
Vrgrt Ed van Heel

...
29.09 | 17:07

Fusion is een zeer complex programma en ik heb het nog niet helemaal door, maar ik doe m'n best.

...
Je vindt deze pagina leuk